Martin står i spidsen for Normals vedligeholdsteam

 

Da Normal havde akut brug for hjælp til at drive deres vedligeholdsteam hos logistiklagerne i Hedensted og Horsens, trådte Martin Kristoffersen fra CBRE til som facility teamleder.

 

Når Martin møder ind, så har han både CBRE og Normal logo på arbejdstøjet. Den tekniske chef hos Normal, Jesper Dahl, ser positivt på gevinsterne ved at hyre en ekstern til opgaven:

 

“Det tog kun 1,5 uge fra vi indledte kontakten med CBRE, til Martin startede hos os. Vi havde akut brug for en med stærke tekniske kompetencer, der kunne lede og skabe ro i vores vedligeholdsteam efter to opsigelser – og det har Martin virkelig formået.”

 

Martin leder til dagligt Normals team med fem ansatte indenfor bygningsvedligehold, hvor han fordeler opgaverne med al vedligehold og drift af bygningerne. Opgaverne spænder bredt, fordi Martin overtog opgaver fra både Normals tidligere Facility teamleder og Facility Manager.

Alt fra optimering af lagerplads til toiletpapir

 

Med 78.000 kvadratmeter logistikhal og +500 ansatte alene på lageret i Hedensted, er der sjældent to dage, som er ens. Fællesnævneren er dog, at vedligeholdsopgaverne spænder vidt. 

 

“Det er spændende at arbejde med facility, fordi du har mange bolde i luften. Jeg hjælper med alt fra projektstyring og optimering af lagerplads til at bestille kontorartikler og toiletpapir,” forklarer Martin Kristoffersen, der er elektriker hos CBRE og udlånt som facility teamleder hos Normal.

 

Martin har sammenlagt arbejdet hos CBRE i +10 år. Han har tidligere arbejdet med facility – og det er det område, han brænder for. Derfor var han det helt rigtige valg til opgaven.

“Det tog kun 1,5 uge fra vi indledte kontakten med CBRE, til Martin startede hos os. Vi havde akut brug for en med stærke tekniske kompetencer, der kunne lede og skabe ro i vores vedligeholdsteam efter to opsigelser – og det har Martin virkelig formået.”

 

Jesper Dahl

Teknisk chef hos Normal

CBREs facility teamleder hos Normal står i logistikhal og hjælper en fra sit vedligeholdsteam

“Vi valgte CBRE til opgaven, fordi de har et godt ry indenfor branchen, hvor CBRE er dem med de stærkeste kompetencer i Danmark som facility leverandør.”

 

Jesper Dahl

Teknisk chef hos Normal

Normals logistiklager er så stort, at vedligeholdsteamet kører rundt i en Normal servicevogn i lagerhallen

Fra tre til otte måneders ansættelse


Først var det meningen, Martin kun skulle være ansat i tre måneder. Men det blev hurtigt forlænget til otte måneder. Den sidste måned skal Martin overdrage til Normals nye Site Facility Manager.

 

“Det har krævet sin sag at komme ind udefra og skabe ro i teamet ovenpå opsigelserne. Men Martin har virkeligt taget Normal logoet på og haft den ro, det kræver. Han er en god leder, selvkørende, omstillingsparat og teknisk dygtig,” siger Jesper Dahl og tilføjer:

 

“Vi valgte CBRE til opgaven, fordi de har et godt ry indenfor branchen, hvor CBRE er dem med de stærkeste kompetencer i Danmark som facility leverandør.”

 

Valget om at hyre CBRE til midlertidigt at styre al facility har skabt ro i vedligeholdsteamet, sikret stabil drift af de to lagerhaller samt tid til at rekruttere.